Passion 4 Fashion

Jimek!

Uwielbiam jego twórczość! Muszę przyznać że łzy mi lecą za każdym razem gdy to oglądam... Czuję ogrom emocji i dumę przede wszystkim z tego że to "cholernie" dobre i polskie- NASZE! Mam nadzieję że światowa publiczność doceni Radzimira i da ukłon w stronę jego talentu... Fenomenalna aranżacja i zinstrumentalizowana, zamknięta całość! Absolutnie wybitne dzieło i godne rozpowszechniania wszędzie i wszystkim!!! Trzymam kciuki za nieustający rozwój ! Chapeau bas Jimek! Przeniosłeś mnie w zupełnie inny świat a muzyka klasyczna już nie musi kojarzyć się z relaksem czy poprawą koncentracji ani zawierać krzty wyrachowania i snobizmu... Zabrałeś mnie na najlepszy instrumentalny spacer w klimacie który bardzo lubię. Dzięki!

Women....

Passion 4 Fashion

Women....

Women – complicated, strong, sexy, cunning and provocative...Rosie Huntington-Whiteley by Rankin

Mobile mix...

Passion 4 Fashion

Mobile mix...

Pitti Uomo.....

Passion 4 Fashion

Pitti Uomo.....

Uwielbiam relacje z targów Pitti Uomo prosto z Florencji... szczególnie fotografie z placyku tuż przed głównym pawilonem wystawowym... raj dla mych oczu!Poprawna koordynacja wszystkich barw i deseni pojawiających się w stylizacjach jest tu po prostu mistrzowska! , cały street-style na targach budzi sensację i otwiera oczy stylistom i projektantom mody męskiej na całym świecie.

Morning....

Passion 4 Fashion

Morning....

Madame by tendom

My inspo....

Passion 4 Fashion

My inspo....

Alexander McQueen part 4

Passion 4 Fashion

Alexander McQueen part 4

White t-shirt

Passion 4 Fashion

White t-shirt

Biały t-shirt - to chyba najbardziej klasyczny, ponadczasowy i uniwersalny element naszej garderoby. Dzięki swojej prostocie pozwala naszej osobowości wyjść przed szereg i to w zależności od tego czy odgrywa rolę 'pierwszo' bądź drugoplanową  rolę zawsze podkreśla inne części stylizacji które mamy na sobie  i nadaje im znaczenia. Świetnie sprawdza się w codziennym życiu towarzysząc nam w duecie z dżinsami ale także nabiera szyku i klasy gdy wkładamy go w  kombinacji żakietu i pereł. Wytrwałość 'modowa' białych topów jest głęboko zakorzeniona w kulturze....szczególnie w filmie. Spoglądając na zdjęcia Romy Schneider z lat 60-tych  oraz 70-tych Catherine Deneuve - utwierdza mnie w przekonaniu, że biały t-shirt jest bardzo istotnym i kultowym 'narzędziem' stylu. Dla każdej kobiety  jest tak samo ważny jak płótno dla malarza... na nim bowiem możemy tworzyć swoją własną wizję siebie.... jak mawiał Giorgio Armani ''T-shirt zawsze był dla mnie alfą i omegą''coś w tym jest...Jane Birkin

Today's....

Passion 4 Fashion

Today's....

Dress by H&M trendshoes Free People by Shopbopbag Kappahlsunnies Chloe by Bryloownia

By Paperlookbook...

Passion 4 Fashion

By Paperlookbook...

Today's...

Passion 4 Fashion

Today's...

Today's

Passion 4 Fashion

Today's

Aleksander McQueen part 2

Passion 4 Fashion

Aleksander McQueen part 2

Już w 1990 roku, jako dwudziestoletni chłopak, McQueen wiedział, że chce założyć swój własny dom mody. Miał już na swoim koncie doświadczenie na prestiżowej Savile Row i u włoskiego projektanta Gigli, brakowało mu jednak konkretnej wiedzy. Postanowił więc zapisać się na kurs na Central Saint Martins College. Spotkał się z ówczesnym dziekanem studiów magisterskich, Bobby Hillson, a ta, po obejrzeniu jego ubrań i skeczy, natychmiast zaproponowała mu studia magisterskie.  McQueen zarabiał na czesne, pracując na pol-etatu u swojego wcześniejszego pracodawcy, McKitterick'a oraz przygotowując kostiumy do musicalu "My Fair Lady". Wiele kostiumow wymagało niezwykłych umiejętności krawieckich, ktore mlody McQueen niewątpliwie posiadał. Podczas studiów zaprzyjaźnił się z kolegą, który pochodził z podobnej robotniczej rodziny, Simonem Ungless i wspolnie jezdzili do Paryża na pokazy Helmuta Langa, Martina Margieli, Azzedine Alaia i Yves Saint Laurent'a. W 1992 roku, McQueen poznał kolegę Unglessa- projektanta biżuterii Shauna Leane, który w późniejszych latach będzie projektował biżuterię na wiele pokazow McQueena. Innym projektantem biżuterii, ktorego dzieła McQueen wykorzystywał (m.in. w swojej kolekcji na zakończenie studiow), byl Simon Costin. Costin wzbudzał wiele kontrowersji, tworzac biżuterię z wykorzystaniem ludzkich włosów, kości, fragmentow zwierząt, zębów, krwi i spermy. Kolekcja Kuba Rozpruwacz, zaprezentowana przez McQueena na zakonczenie studiow, zachwycila widownie swoja "innością". Wiele źródeł podaje, ze cała kolekcja została zakupiona za 5 tys funtow przez Isabelle Blow, jednak trafiłam na przynajmniej jedno źródło, które twierdzi, ze nie bylo to do konca prawda.In 1990, McQueen already knew that he wants to start his own fashion house. He had some invaluable experience but still lacked knowledge, so the next step was to enroll at Central Saint Martins College of Art and Design. McQueen met with Bobby Hillson, who I believe was the dean of master's program at the time, and presented his clothes and sketches. She was extremely impressed with his skills and McQueen got accepted into the master's program. In order to make money to pay for his tuition, McQueen worked part-time for one of his previous employers, McKitterick and at the same time was helping to produce costumes for "My Fair Lady". Some of the costumes were very complicated and required amazing cutting skills, but everything was always done perfectly by the young fashion student. During his studies at Saint Martins, McQueen became friends with another student, Simon Ungless, who had similar upbringing. Both traveled to Paris to watch shows by Helmut Lang, Martin Margiela, Azzedine Alaia and Yves Saint Laurent. In 1992, McQueen was introduced to Ungless's friend, jewelry designer Shaun Leane, who would subsequently design unusual jewelry for many future McQueen's fashion shows. Another jewelry designer, whose pieces McQueen used in his shows, including his 1992 graduation collection, was Simon Costin. Costin created necklaces using animal parts, body fluids, teeth, hair and bones. Costin's "pieces had attracted controversy in the late 1980s when they were made, largely because Costin's Incubus Necklace of 1987 had been impounded by the police and Costin threatened with prosecution. The Necklace incorporated five glass vials of human sperm, each with a Baroque pearl dangling from it, set against a filigree of copper wire with snaky silver sperm entwined over its surface. Surmounted by a little metal plaque that said 'vice and virtue', the piece invoked the dark sensibility of Elizabethan and Jacobean literary imagery, suggesting an attraction of opposites that characterized much of the fashion sensibility of the following decade: vice and virtue, beauty and horror, sex and death." (Caroline Evans).Costin's sensibility was similar to McQueen's. At age 23, McQueen presented his graduation collection, called "Jack the Ripper Stalks his Victims" and it "was based on Jack the Ripper and Victorian prostitutes  who sold their hair to be made into locks which were bought by people to give to their lovers: he stitched locks of human hair under blood-red linings. Here, as in so much of McQueen's subsequent work, the themes of sex, death and commerce intertwined. He also encased locks of his own hair in perspex, creating an object which was both souvenir and memento mori; as he conceived it, he was giving himself to the collection". (Caroline Evans). Many sources claim that the entire Jack the Ripper collection was bought for 5,000 pounds by Isabella Blow, however, I have encountered at least one source that claims it was not exactly true.

StreetStyle inspo....

Passion 4 Fashion

StreetStyle inspo....

Mobile...

Passion 4 Fashion

Mobile...

Passion 4 Fashion

Aleksander McQueen part 2

Alexander McQueen urodził się i wychował w robotniczej dzielnicy Londynu (miał piecioro rodzeństwa). Zawsze był blisko związany ze swoją matką Joyce, która wspierała go w wyborze kariery projektanta i zasugerowała mu pierwszą pracę w zakładzie krawieckim na Savile Row. McQueen został pomocnikiem krawcow w Anderson&Sheppard i spędził tam dwa lata, ucząc się sztuki krawieckiej. Pozniej pracował przez pewien czas dla firmy, która zajmowała sie tworzeniem kostiumów do musicali i sztuk teatralnych. Wspolpraca z japońskim projektantem Koji Tatsuno była dobrą lekcją tworzenia mody "eksperymentalnej", z fantazja. Inny projektant, John McKitterick, który przez krotki okres czasu był pracodawca McQueena, zachęcił go do wyjazdu do Włoch, aby ten mogl tam zdobyc wiedzę o funkcjonowaniu bieznesow modowych. McQueen znalazł pracę u projektanta, nazywanego "Armanim lat dziewiecdziesiatych", Romeo Gigli. W tamtym okresie Gigli byl wlascicielem swietnie prosperującej firmy, pozniej jednak wybral sobie nieodpowiednich partnerow biznesowych (Carle Sozzani i jej meza) i w rezultacie jego marka straciła popularność i -o ile sie nie myle - po jakimś czasie przestała istnieć. Jednak w latach dziewiecdziesiatych Gigli cieszyl sie doskonala opinia i McQueen darzył go ogromnym szacunkiem: "W tamtym czasie w Londynie nie działo sie nic, a największym graczem w swiecie mody był Romeo Gigli. Był wszędzie i był jedyną osobą, dla ktorej chciałem pracowac. Moja siostra pracowala w biurze podróży, kupiłem więc bilet w jedna stronę do Mediolanu. Mialem 20 lat. Wszedłem do biura Gigli z portfolio moich najmniej udanych kreacji kostiumowych. Powiedziano mi, że nie mają dla mnie pracy, jednak zadzwonią, gdyby cos sie zmieniło. Szedłem juz ulicą, kiedy zorientowałem się, że biegnie za mną dziewczyna, która zawołała: "Zatrzymaj się, Romeo Gigli chce sie z Tobą jutro spotkać". I w ten właśnie sposób McQueen znalazł swoją pracę we Włoszech.Alexander McQueen, 21, in the workroom and showroom at Romeo Gigli with design assistants Sami, Carmen and Norio in Milan 1990.Ubrania Gigli byly produkowane przez włoską firme Zamasport i McQueen miał okazje obserwować, jak wygląda proces produkcyjny.  W jednym z wywiadów Romeo Gigli opowiedział śmieszną historię, zwiazana z McQueenem: "W owym czasie zależało mi na tym, aby stworzyc nowy krój męskiej marynarki. Próbowałem to stworzyc sam i okazalo sie to bardzo trudnym zadaniem. McQueen razem z krawcami pracowali nad projektem. Kiedy zobaczylem pierwszy pomysl McQueena, powiedziałem mu: "Nie, nie jest to udany krój, musisz to zrobic inaczej" W koncu, kiedy miałem w rękach jego trzecią marynarkę i zacząłem ją analizowac, odprułem szwy, a tam zobaczyłem napis ''Fuck You''...Alexander McQueen was born in London, one of six children and grew up in a working-class neighborhood. He was always very close to his mother Joyce, who understood his love of fashion and supported him in his career choice from the beginning. She was the one, who suggested Savile Row establishment as McQueen's first place of employment and that's how he became apprentice at Anderson&Sheppard. It was a very useful job, McQueen learned the art of tailoring, pattern and fabric cutting. After 2 years at Anderson&Sheppard, McQueen was hired by Gieves&Hawkes, where he worked as a trouser cutter and eventually landed a job as a pattern cutter for the theater costumers, where he created costumes for musicals and theater productions. Working for Japanese designer Koji Tatsuno was a valuable lesson in creating experimental, fashionable pieces. Another designer John McKitterick, who was McQueen's employer for a short time, encouraged him to go to Italy and learn about fashion business, marketing, production and distribution.With great references, McQueen easily found a job with Italian ready-to-wear designer Romeo Gigli, "Armani of the 1990s". Gigli had a very successful business at the time (subsequently he chose wrong business partners- Carla Sozzani and her husband, and lost his popularity and I believe his company as well at the end) and McQueen had a huge respect for him: "There was nothing going on in London, and the biggest thing at that time was Romeo Gigli. He was everywhere. I thought this is the only person I want to work for. My sister was a travel agent. I got a flight, a one-way ticket to Milan. I was twenty years old. I walked into Romeo Gigli with the worst portfolio you've ever seen, full of costume design. They said they had nothing for me and that they'd call me if anything came up. Anyway, I was walking down the street afterwards and this girl came screaming up to me like a madwoman: 'Stop, stop, stop, Romeo wants to see you. He wants to see you tomorrow. Come back". That's how McQueen got his job. Gigli's clothes were manufactured by Italian company Zamasport and McQueen had a chance to observe how the clothing factory works. In one of his interviews, Gigli told a funny story involving McQueen: "At the time I was looking for a new silhouette in men's jackets. And I tried to cut that new shape, and it was quite difficult and McQueen helped the tailors to create it. When I studied the jacket the first time, I said, 'No, it's not correct here, you have to do something else here'. And he went back to work on it. By the third fitting for the jacket, it was still not perfect. When I opened the seams to see why it wasn't working, I saw written 'Fuck you!'".

Passion 4 Fashion

Dogeared....

''Dogeared was born on the beautiful beaches of Southern California in 1991. Founder Marcia Maizel-Clarke believed jewelry could be both beautiful and meaningful, and her idea that jewels should speak sparked the creative journey now known as Dogeared.Dogeared believes good things happen. The brand is more than a jewelry line and embraces the stories, happy moments, milestones and experiences… that celebrate, connect and inspire customers. Each piece tells a story of individuality, self-expression, love, and friendship. Dogeared jewels are simple, modern, and versatile, inspired by California’s free spirited, natural beauty. Subtle classics, eclectic statements and true originals… designed in the spirit of love, kindness, and consciousness and handcrafted to order in their Southern California Studio.Dogeared lives by their philosophy that what goes around comes around by handcrafting everything locally, respecting the planet, and partnering with non-profit organizations that share their vision of a better world. As a certified B-Corporation, Dogeared is proud to be part of a community of companies developing better business practices, creating new ways to measure success, working with dignity and purpose, and using business as a force for good''biżuteria dostępna na shopbopGood LuckHappinessbest FriendsBalanceKarmaFriendshipLucky HorseshoeLove and Protection

Today's

Passion 4 Fashion

Today's

Anna Karina - My Muse...

Passion 4 Fashion

Anna Karina - My Muse...

Today's...

Passion 4 Fashion

Today's...

Sesja dla magazynu Glamour

Passion 4 Fashion

Sesja dla magazynu Glamour

Nowości w naszym E-boutique

Passion 4 Fashion

Nowości w naszym E-boutique

Today's

Passion 4 Fashion

Today's

Ali MacGraw

Passion 4 Fashion

Ali MacGraw

Today's look

Passion 4 Fashion

Today's look

Today's...

Passion 4 Fashion

Today's...

Mobile mix...

Passion 4 Fashion

Mobile mix...

Alexander McQueen part 1

Passion 4 Fashion

Alexander McQueen part 1

Kilka tygodni temu w Victoria and Albert Museum w Londynie otwarta została wystawa poświęcona kreacjom Alexandra McQueena. Wystawa "Savage Beauty" pokazana została po raz pierwszy w 2011 roku w Nowym Jorku i była to jedna z najliczniej odwiedzanych wystaw w historii Metropolitan Museum of Arts. Trudno sie temu dziwić, gdyz McQueen, ktory zmarł śmiercią samobójczą w lutym 2010 roku, zdecydowanie zasługuje na miano jednego z najbardziej wpływowych projektantow obecnego stulecia. Połączenie umiejętności krawieckich, zdobytych w jednym z zakładów na słynnej Savile Row, z francuska haute couture, było czymś absolutnie wyjątkowym. Estetyka McQueena byla niekiedy brutalna, anty-romantyczna, przesycona odnośnikami do seksualnosci, a kolekcje projektanta były dowodem na jego fascynacje śmiercią, seksem, przyroda, historia i religia. "Moje kolekcje zawsze były autobiograficzne, miały wiele wspólnego z moją seksualnością i godzeniem sie z tym, jakim jestem człowiekiem. Były w nich odnośniki do mojego dziecinstwa, sposobu, w jaki myślę o życiu i w jaki uczono mnie myśleć o życiu".Dana Thomas twierdzi w jednej ze swoich wypowiedzi, ze McQueen był "pornografistą, przed którym nie było żadnego tabu"."Chuligan angielskiego swiata mody" nie był nigdy w pełni szczęśliwy. Często przeżywał psychiczne "dołki", angażował się w nieostrożne zachowania seksualne (w momencie smierci byl nosnikiem wirusa HIV) i brał narkotyki (w pewnym momencie wydawał na nie 600 funtow dziennie). Duży wpływ na psychikę McQueena miało traumatyczne doświadczenie z dzieciństwa, kiedy jako 9 letni chlopiec, został wykorzystany seksualnie przez swojego szwagra.Aby w pełni zrozumieć niezwykłość talentu McQueena, trzeba przyjrzeć sie jego kolekcjom i pokazom mody. Moda w wydaniu projektanta prowokowała i łamała ustalone dotychczas w świecie mody granice.Several weeks ago a new exhibition was opened in Victoria and Albert Museum, in London. "Savage Beauty", originally presented in New York in 2011, was one of the most visited exhibitions in the history of Metropolitan Museum of Art and the most viewed fashion exhibition of all times ever shown at the Costume Institute of MET. Its popularity is easy to explain, Alexander McQueen, who committed suicide in February of 2010, was one of the most prominent and influential designers of the century. "The bad boy"of British fashion had an incredibly refined understanding of the female form and paid meticulous attention to construction and workmanship. This ability to combine British Savile Row tailoring with French couture was rare. But his aesthetic was sometimes brutal, anti-romantic, full of violent sexual predilections; his collections were proof of his obsession with death, sex, nature, history and religion."My collections have always been autobiographical, a lot to do with my own sexuality and coming to terms with the person I am- it was like exorcising my ghosts in the collections. They were to do with my childhood, the way I think about life and the way I was brought up to think about life".Dana Thomas called McQueen "a pornographer, (who) didn't believe in frontiers... nothing was taboo"."The hooligan of English fashion" was never quite happy. He had a history of being emotionally low, was engaging in reckless sexual behavior (McQueen was HIV-positive at the time of his death) and binged on drugs and alcohol (at one point, McQueen would spend 600 pounds a day on cocaine, crystal meth and painkillers). Childhood abuse (he was sexually abused at age 9 by his brother-in-low) had a huge impact on his adult life and came into play in his collections.In order to fully understand the magnitude of McQueen's talent, we have to look at his collections and his fascinating shows, which inspired and wowed the world of fashion. McQueen's fashion provoked and crossed mental barriers, the catwalk got revolutionized by designer's radical vision, he was a phenomenal manipulator of fabric. In order to achieve his distinctive aesthetic, McQueen would create unconventionally beautiful, disturbing clothes. " (...) McQueen brought confrontation and raw sex into mainstream fashion and made it not only appealing and desirable but also acceptable" (Dana Thomas).

Inspirations....

Passion 4 Fashion

Inspirations....

My Collection 4 Zaquad

Passion 4 Fashion

My Collection 4 Zaquad

ŁUKASZ PUKOWIEC – photography Lukasz Pukowiec PhotographyMAGDA JAGNICKA- stylist Magda JagnickaMARIANNA YURKIEWICZ – make up Marianna YurkiewiczDAWID KRYNICKI - hair DAWID KRYNICKIWITALIS – scenography WitalisTOMASZ FIRKOWSKI - retouchingJUSTYNA ŁYŻWA – project managerDAYLIGHT STUDIO- studio Daylight StudioANNA BANACZEK , MAGDALENA KNITTER - production passion4fashion.com.pl